نوبت دهی آنلاین مشاوره مجازی
بلند کردن و حمل چمدان

هر چه چمدان بزرگتر و سنگین تر باشد، گردن و کمر و شانه شما در خطر بیشتری قرار دارند. بلند کردن و حمل چمدان های حجیم می تواند موجب کشش و آسیب استخوان، عضلات و مفاصل شما شود. علاوه بر آن، اکنون بسیاری از خطوط هوایی مبالغی را برای انتقال چمدان ها دریافت می کنند. این مسئله خود باعث شده است تا مسافران بسیاری در خطر آسیب به علت حمل کیف های همراه بیش از حد پر شده در فرودگاه و همچنین بلند کردن آنها برای قرار دادن در محفظه های بالای صندلی های هواپیما قرار بگیرند. در این مطلب از سایت تهران ارتوپدی نکاتی درباره بلند کردن و حمل چمدان را بیان خواهیم کرد.

آسیب به کمر، گردن و شانه ممکن است در اثر کشمکش با چمدان های سنگین و بیش از حد پر شده ایجاد شود.

برای اجتناب از آسیب، آکادمی جراحان ارتوپدی شما را تشویق می کند تا هنگام جمع کردن وسایل، بلند کردن و حمل چمدان، آن را ارزیابی کنید.

دکتر بابک میرزاشاهی

جهت ویزیت و مشاوره با دکتر بابک میرزاشاهی فوق تخصص و جراح ستون فقرات با ما تماس بگیرید

نکات درباره بلند کردن و حمل چمدان

بلند کردن و حمل چمدان

این آکادمی نکات زیر را برای بلند کردن و حمل چمدان به شما توصیه می کند:

  • در هنگام خرید چمدان، به دنبال چمدان محکم، سبک، با کیفیت و قابل حمل باشید. چمدان های دارای چرخ و دستگیره را انتخاب کنید. از انتخاب چمدانی که در هنگام خالی بودن بسیار حجیم یا سنگین است، خودداری کنید.
  • از روشهای بسته بندی هوشمند استفاده کرده و سبک سفر کنید. در صورت امکان، وسایل را به جای یک چمدان، در تعدادی کیف کوچک تر قرار دهید.
  • برای بلند کردن چمدان، درکنار آن ایستاده و زانوهای خود را خم کنید. تلاش کنید تا خم شدن کمر خود را محدود کنید. چمدان را با عضلات پای خود بلند کنید. دستگیره را گرفته و بلند شوید. هنگامی که چمدان را بلند کردید، آن را نزدیک بدن خود نگه دارید.
  • در هنگام بلند کردن و حمل چمدان، نچرخید. انگشتان پای خود را به سمتی که میخواهید به آن سمت بروید قرار دهید و سپس تمام بدن خود را به همان سمت بچرخانید.
  • در هنگام بلند کردن و حمل چمدان عجله نکنید. اگر چمدان بسیار سنگین است، کمک بگیرید.
  • چمدان حجیم را برای مدت طولانی حمل نکنید. در صورت امکان، از خدمات حمل چمدان خطوط هوایی در هنگام سفر با وسایل سنگین تر استفاده کنید.
  • چمدان ها را به جای آنکه با یک دست حمل کنید در حالی که دست دیگر خالی است، با هر دو دست حمل کنید. این کار فشار را روی ستون فقرات کاهش میدهد. وزن کمتر روی هر یک از دست ها موجب کاهش خطر ایجاد بیماری آرنج چمدانی میشود: یک بیماری مزمن شبیه بیماری آرنج تنیس بازان.
  • هنگام قرار دادن چمدان در یک قفسه ی بالاتر از سطح سر، ابتدا آن را تا بالای صندلی بلند کنید. دستان خود را در سمت چپ و راست چمدان قرار داده و آن را بلند کنید. اگر چمدان شما چرخ دارد، اطمینان حاصل کنید که سمت چرخدار ابتدا وارد قفسه میشود. هنگامی که بخش چرخدار وارد شد، یک دست را بالای چمدان قرار داده و آن را به داخل قفسه فشار دهید. برای خارج کردن چمدان همین روند را به طور بر عکس انجام دهید.
  • در هنگام استفاده از کوله پشتی، اطمینان حاصل کنید که کوله پشتی دو بند شانه ای نرم و قابل تنظیم برای برقرای تعادل وزنی دارد. کوله پشتی ای انتخاب کنید که بخش های مختلفی داشته تا برای اجسام با اندازه های مختلف جا داشته باشد. اجسام سنگین تر را در پایین و به سمت مرکز قرار دهید. انداختن کوله پشتی بر روی یک شانه اجازه توزیع مساوی وزن را نمی دهد. این مسئله باعث کشش عضلانی میشود.
  • هنگام استفاده از بند شانه ای کیف یا ساک ورزشی، برای طولانی مدت آن را روی یک شانه نیندازید. هر از چند گاهی آن را به دست دیگر منتقل کنید.
  • هنگام بالا رفتن از پله ها، چمدان را روی چرخ نکشید. به جای آن، آن را حمل کنید.

Comment "آناتومی لگن (مفصل ران) چگونه است؟"

  1. اشرفی Said:

    سلام وقتتون بخیر اشرفی هستم از مریوان ۴۱ ساله. با توجه به ام آر آی و عکس ظاهرا نکروز دارم(سیاه شدن سر استخان ران چپ) دنبال فوق تخصص لگن خوب هستم. ممنون میشم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوبت دهی آنلاین