نوبت دهی آنلاین مشاوره مجازی
درد جلوی زانو

درد در جلوی زانو یکی از شایع ترین دردها و دومین درد بعد از کمر درد است- تقریباً یک چهارم مردم این درد را در دوره ای از زندگی خود تجربه می کنند. درد جلوی زانو معمولاً نوجوانان، و به ویژه زنان جوان ورزشکار را درگیر می کند. این درد شایعترین سندرم استفاده بیش از حد در افراد ورزشکار است. در بیشتر موارد، درد جلوی زانو به دلیل صدمات ناشی از آمادگی بیش از حد یا آمادگی کم برای ورزش است. این مشکلات معمولاً خود به خود برطرف می شوند و فعالیت های ورزشی را می توان پس از فروکش شدن درد از سر گرفت. درد جلوی زانو

درد جلوی زانو چیست؟

درد جلوی زانو متفاوت است اما:

  • یک درد خفیف است که به تدریج شروع می شود و به دلیل انجام فعالیت ها است،
  • صدای کلیک یا صداهای دیگری تولید می کند،
  • هنگام بالارفتن از پله ها یا هنگام بلند شدن بعد از نشستن، چمباتمه زدن یا نشستن روی زانوها به مدت طولانی شروع می شود،
  • موجب ضعف پاها می شود.
دکتر محمدجواد مرتضوی

جهت ویزیت و نوبت دهی دکتر محمدجواد مرتضوی فوق تخصص و جراح زانو و لگن از اینجا اقدام کنید

دکتر محمدحسن کاسب

جهت ویزیت و نوبت دهی دکتر محمدحسن کاسب فوق تخصص جراحی زانو و آرتروسکوپی زانو از اینجا اقدام کنید

درمان درد جلوی زانو

درمان های پیشنهادی برای درد جلوی زانو شامل موارد زیر است:

  • متوقف کردن فعالیت هایی که درد را تحریک می کنند تا وقتی که درد برطرف شود،
  • استفاده از یخ به هنگام احساس درد در زانو،
  • مصرف مسکن های بدون نسخه مانند استامینافون، ایبوپروفن یا ناپروکسن، و غیره
  • انجام تمرینات تقویت کننده.

دکتر محمد آیتی فیروزآبادی

جهت ویزیت و نوبت دهی دکتر محمد آیتی فیروزآبادی فوق تخصص جراحی زانو از اینجا اقدام کنید

دلایل درد جلوی زانو

دلایل درد جلوی زانو آرتروز، رماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید)، رگ به رگ شدن و نقرس از مهمترین دلایل زانو درد هستند.

آرتروز

آرتروز زانو یکی از مهمترین دلایل درد طولانی مدت زانو است. تصور می شود که علت آن ساییدگی و پارگی درون مفصل باشد و بیشتر، افراد مسن بالای 65 سال را درگیر می کند. زانو به دلیل غضروف هایی که انتهای استخوان های مفصل سالم را می پوشاند، به آرامی خم و راست می شود. در طولانی مدت آسیب به این غضروف منجر به آرتروز استخوان (OA) می شود، حرکت محدود می شود و درد به تدریج زیاد می شود. درد به هنگام تحمل وزن بیشتر می شود و با استراحت تسکین می یابد. همچنین درد پس از بیدار شدن از خواب یا بی تحرکی طولانی مدت ایجاد می شود. حرکت، سفتی و کوفتگی بدن را کاهش می دهد.

رماتیسم مفصلی

نوع دیگر آرتروز – رماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید)- نیز می تواند باعث زانو درد شود. رماتیسم مفصلی موجب تورم زانو می شود. مفاصل را دردناک، قرمز، ملتهب، گرم و متورم می کند. درد، شامل سفتی و کوفتگیِ کلی تر است که معمولا در اوایل بیماری بیشتر است.

رگ به رگ شدگی، کشیدگی مفصل و آسیب دیدگی ها

رگ به رگ شدگی و کشیدگی هنگامی اتفاق می افتد که بافت های زانو در اثر فعالیت غیرمعمول یا زیاد یا پیچ خوردگی ناخواسته یا ترک خوردگی کشیده شوند. “مراقبت، استراحت، یخ، فشرده سازی و ارتفاع”، منجر به کاهش درد و بهبود حرکت در طی چند روز و بهبود تدریجی در طی هفته های بعدی می شود. رگ به رگ شدگی اغلب خود به خود برطرف می شود، اما برخی از مشکلات ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشند. برای مثال، آسیب به بالشتک بافت مفصل زانو یا همان مینیسک ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

نقرس

نقرس نوع دیگری از آرتریت است که باعث حملات ناگهانی و شدید درد در زانو می شود و با قرمزی و تورم همراه است و می تواند سایر مفاصل را تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری تحت مراقبت های پزشکی با دارو و تغییر در رژیم غذایی و ورزش قابل درمان است.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

یک آسیب مشخص به زانو که ناشی از ضربه ناگهانی، مثلا تصادف جاده ای یا سقوط است، نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. در صورت وجود درد قابل توجه، بریدگی های عمیق، تورم یا در صورتی که فرد قادر به راه رفتن روی پای خود نباشد، پزشک باید زانو را بررسی کند. در سایر موارد زانو درد، در صورت بروز مشکلات ذیل پزشک باید زانو را بررسی کند:

  • درد برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد،
  • درد به تدریج بدتر شود
  • فعالیت های روزمره را مختل کند.

اگر زانو درد همراه با قرمزی مفاصل، التهاب، گرم شدن و تورم باشد، باید به پزشک مراجعه شود تا آن را تشخیص داده و درمان کند. اگر علائم متوقف نشود، سایر مفاصل را درگیر کند و علائم دیگری مانند سفتی به هنگام صبح نیز وجود داشته باشد، بیماری رماتیسم مفصلی خواهد بود. پزشکان می توانند هم برای خود بیماری و هم برای درد ناشی از آن دارو تجویز کنند. احتمالا زانو عفونت کند و عفونت جدی می تواند خطرناک باشد و نیاز به درمان فوری در بیمارستان دارد. فردی که تحت معالجه پزشکی زانو درد است، در صورت وخیم تر شدن مشکلات و یا بروز مشکل در درمان، مانند عارضه جانبی دارو، باید با پزشک خود تماس بگیرد. درد جلوی زانو

آیا برای زانو درد باید از مکمل های گلوکوزامین استفاده کرد؟

نشان داده شده است که گلوکوزامین سولفات باعث کاهش درد در افراد مبتلا به پوکی استخوان می شود. این مکمل برای افرادی خوب است که قادر به استفاده از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) نیستند. استفاده از مکمل های گلوکوزامین ممکن است برخی عوارض گوارشی را به همراه داشته باشد. حساسیت به گلوکوزامین خصوصاً در افرادی دیده می شود که به ماهی صدفی حساسیت دارند. در صورت بروز بثورات پوستی یا سایر علائم آلرژی، استفاده از آن را متوقف کنید. گیاهان دارویی می توانند در مصرف داروها تداخل ایجاد کنند. اگر از داروهای انعقاد خون استفاده می کنید، نباید از گلوکوزامین استفاده کنید، چون گلوکوزامین می تواند در اثربخشی آنها و همچنین داروهای مسکن بدون نسخه تداخل ایجاد کند. سولفات گلوکوزامین برای افرادی که دچار زانو درد مزمن هستند، ارزش امتحان کردن دارد، اما آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید مصرف آن بی خطر است. تمام مطالب فوق صرفاً جهت ارائه اطلاعات هستند. لذا نباید آنها را توصیه های پزشکی در نظر گرفت.

5 Comments For "آسیب نخاعی چیست؟ روش های درمان و ترمیم ضایعه نخاعی"

  1. ریحانه Said:

    باتشکر از مطلب شما میخواستم بپرسم بد خوابیدن شب روی شانه هم‌میتواند منجر به این آسیب دیدگی یا پارگی شود چون بنده یک صبح پا شدم بدون دلیل درد شانه و بازو ام قطع نشده برای ۳ روز هست.
    تشکر

  2. سید نظام امیری Said:

    با سلام و سپاس فراوان
    درمان برجستگی کارپال چگونه است

  3. مهدی Said:

    سلام
    بنده دوتا از انگشتام کوچک و حلقه رو تاندونهای فلکسور عمقی و سطخیم بریده سد بعد از جراحی یکسال و خورده ای میگذره اونطور که باید بگی خوب تا ته بسته نمیشن نمیتونم دستمو نشت بکنم تا الان چندین دکتر و تحقیق رفته ام و خوندم اصلا درمان قطعی برای بریدگی در منطقه انگشت برای بهبودی کامل نیست تد الان هم نتونستن راه حل مناسبی ارایه دهن هرکی بریده دستشو نمیتونه به خوبی مشت بکنه هرچقدر هم فیزیوتراپی بری و لیزر بزنی تا یه حد خوب میشه نن تجربه خودمو گفتم متخصص دست جراحی کرده بود

  4. غلامرضا معمری Said:

    سلام خیلی عالی بود ممنون

  5. سیدی Said:

    سلام خسته نباشید باتشکر از مطالب کاربردی در این مقاله ..من تصادف شدیدی کردم پای سمت چپ من فمور شکسته خردشدگی داشت پلاتین گذاشتند بعد از شش ماه درد شدید مراجعه کردم دکتر پلاتین با چند بار عکس برداری نگرفته بود پلاتین من با عمل جدید از پای من درآوردند وطبق پزشک ایزولارف میله گذاشتند الان با مراقب خوب انجام دادم داروها را خوب استفاده کردم اما جای میله ها آب عفونت درمیاد جای بخیه ها زرد شده به نظر شما چکار کنم عفونت کم بشه سوزش هم زیاد شده لطفا راهنمایی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوبت دهی آنلاین