نوبت دهی آنلاین مشاوره مجازی
بیماری های متاستاتیک استخوان

پس از کبد و ریه، استخوان شایع ترین محل آغاز گسترش سرطان در میان اعضای بدن است. متاستاز به کبد و ریه غالبا تا دیر هنگام از لحاظ رشد بیماری تشخیص داده نمی شود زیرا بیمار علائمی را تجربه نمی کند. در مقابل، متاستازهای استخوانی در زمان ایجاد در کل دردناک هستند.

سرطان غالبا به محل های زیر در استخوان پخش می شود: ستون فقرات لگن دنده جمجمه بازو استخوان های بلند پا

دکتر صادق صابری
جهت ویزیت و نوبت دهی دکتر صادق صابری متخصص ارتوپدی و جراح تومور استخوانی از اینجا اقدام کنید
دکتر مسعود میرکاظمی
جهت ویزیت و نوبت دهی دکتر مسعود میرکاظمی متخصص جراحی ارتوپدی و فلوشیپ فوق تخصصی ارتوپدی انکولوژی (تومورهای استخوانی و عضلانی) از اینجا اقدام کنید.

علائم بیماری های متاستاتیک استخوان

درد شکستگی کم خونی

نحوه تشخیص بیماری های متاستاتیک استخوان

شرح حال و معاینه بالینی

تصویربرداری

  • رادیوگرافی

عکس رادیولوژی بیماری های متاستاتیک استخوان این تصویر رادیولوژی بازو است که نشان دهنده شکستگی مرضی در هومروس می باشد. (فلش)

  • دیگر تصویربرداری ها

اسکن تکتنیوم بیماری های متاستاتیک استخوان اسکن تکتنیوم نشان دهنده متاستاز استخوانی در اسکلت است (فلش).

گزینه های درمانی بیماری های متاستاتیک استخوان

درمان های غیر جراحی

رادیوتراپی

  • رادیوتراپی موضعی
  • رادیوتراپی نیمه بدن
  • درمان با رادیوایزوتوپ

درمان دارویی

شیمی درمانی درمان هورمونی بیس فسفونات ها

درمان های جراحی بیماری های متاستاتیک استخوان

درمان های جراحی بیماری های متاستاتیک استخوان (چپ) این تصویر رادیوگرافی یک نقص بزرگ پر شده با سیمان استخوانی در استخوان ران را نشان می دهد. از یک صفحه و پیچ ها برای حمایت از استخوان استفاده شده است. (راست) در این تصویر رادیوگرافی، استخوان ران با استفاده از یک میله داخل استخوانی و پیچ های مخصوص ثابت شده است.

گزینه های درمانی برای نقاط خاص گسترش

سرطانی که در یک عضو مثل ریه، پستان یا پروستات آغاز شده و سپس به استخوان منتشر می شود را بیماری متاستاتیک استخوانی می نامند. گزینه های درمانی برای بیماری متاستاتیک استخوانی غالبا به محلی که متاستاز ایجاد شده است بستگی دارد. این مقاله اطلاعاتی درباره گزینه های درمانی برای نقاطی خاص از اسکلت فراهم می آورد.

متاستاز استخوانی در اندام فوقانی (دست ها)

بالای بازو

متاستاز استخوانی بالای بازو تومور های متاستاتیک بزرگ در بالای بازو و نزدیک شانه غالبا به نوعی از اندام مصنوعی جایگزین نیاز دارند. این تصویر رادیولوژی یک اندام مصنوعی جایگزین را در استخوان بازو نشان می دهد.

بازو

متاستاز استخوانی بازو در این تصویر رادیولوژی، هومروس با استفاده از یک میله داخل استخوانی که به مرکز استخوان وارد شده است، پایدار شده است. فضاساز مقطعی که جانشین بخشی از استخوان هومروس این تصویر رادیولوژی یک فضاساز مقطعی که جانشین بخشی از استخوان هومروس شده است را نشان می دهد. هومروس پایدار شده با صفحه و پیچ این تصویر رادیولوژی یک هومروس پایدار شده با صفحه و پیچ را نشان می دهد.

پایین بازو (نزدیک آرنج)

متاستاز استخوانی پایین بازو (نزدیک آرنج) سوزن های منعطف، پایداری را برای هومروس و مفصل آرنج فراهم می آورند.

ساعد/دست

متاستاز استخوانی ساعد دست (چپ) یک تومور بزرگ استخوان اولنا (ساعد) که به وضوح در این تصویر رادیولوژی نشان داده شده است. (راست) تومور استخوانی حذف شده است و اولنا با استفاده از صفحه و پیچ پایدار شده است.

 متاستاز استخوانی در اندام تحتانی (پا ها)

لگن و استابولوم (مفصل ران)

متاستاز استخوانی لگن و استابولوم (مفصل ران) یک آقای 57 ساله با سرطان متاستاتیک کلیه و درد پیشرونده مفصل ران راست که نیاز به مدل خاصی از تعویض مفصل لگن داشته است.

سر و گردن فمور (استخوان ران)

متاستاز استخوانی سر و گردن فمور (استخوان ران) (چپ) تصویر رادیولوژی یک شکستگی مرضی مفصل ران. تخریب گسترده استخوان در اطراف مفصل ران وجود دارد. (راست) تصویر رادیولوژی همان پا پس از آنکه بالای استخوان ران با اندام مصنوعی جایگزین شد.

پایین استخوان ران (پریوتروکانتریک)

پایین تر از استخوان ران (سابتروکانتریک)

متاستاز استخوانی پایین تر از استخوان ران (سابتروکانتریک) یک خانم با سرطان پیشرفته پستان با متاستاز به استخوان همراه با درد در هر دو مفصل ران راست و چپ نیاز به جراحی های مختلفی برای درمان مشکلش داشته است. یک تعویض بخشی از مفصل خاص برای درمان سمت راست نیاز بوده است زیرا مفصل ران درگیری داشته است. در چپ، از یک سوزن برای تقویت استخوان ران در پایین مفصل ران استفاده شده است.

تنه استخوان ران

متاستاز استخوانی تنه استخوان ران یک میله داخل استخوانی در مرکز استخوان ران قرار داده شده است. هدف از اینکار پایدار سازی اندام تحتانی شامل پیشگیری از شکستگی مرضی، کاهش درد و بهبود حرکت و کیفیت زندگی است.

انتهای پایینی استخوان ران (سوپراکوندیلار)

متاستاز استخوانی انتهای پایینی استخوان ران (سوپراکوندیلار) در این تصویر رادیولوژی، انتهای پایینی استخوان ران تضعیف شده با استفاده از یک صفحه و چند پیچ پایدار شده است. در این مورد، ثابت سازی با صفحه و پیچ پایداری را حفظ کرده و به بیمار اجازه می دهد تا وزن روی پا قرار دهد.

تیبیا (ساق پا)

متاستاز استخوانی تیبیا (ساق پا) پایدار سازی تیبیا (استخوان ساق پا) اهداف مشابهی با پایدار سازی استخوان ران دارد: بازگرداندن عملکرد تحمل وزن و کاهش درد. اینجا از یک صفحه و پیچ برای پایدار سازی بالای تیبیا استفاده شده است.

پا

ستون فقرات

5 Comments For "آسیب نخاعی چیست؟ روش های درمان و ترمیم ضایعه نخاعی"

  1. ریحانه Said:

    باتشکر از مطلب شما میخواستم بپرسم بد خوابیدن شب روی شانه هم‌میتواند منجر به این آسیب دیدگی یا پارگی شود چون بنده یک صبح پا شدم بدون دلیل درد شانه و بازو ام قطع نشده برای ۳ روز هست.
    تشکر

  2. سید نظام امیری Said:

    با سلام و سپاس فراوان
    درمان برجستگی کارپال چگونه است

  3. مهدی Said:

    سلام
    بنده دوتا از انگشتام کوچک و حلقه رو تاندونهای فلکسور عمقی و سطخیم بریده سد بعد از جراحی یکسال و خورده ای میگذره اونطور که باید بگی خوب تا ته بسته نمیشن نمیتونم دستمو نشت بکنم تا الان چندین دکتر و تحقیق رفته ام و خوندم اصلا درمان قطعی برای بریدگی در منطقه انگشت برای بهبودی کامل نیست تد الان هم نتونستن راه حل مناسبی ارایه دهن هرکی بریده دستشو نمیتونه به خوبی مشت بکنه هرچقدر هم فیزیوتراپی بری و لیزر بزنی تا یه حد خوب میشه نن تجربه خودمو گفتم متخصص دست جراحی کرده بود

  4. غلامرضا معمری Said:

    سلام خیلی عالی بود ممنون

  5. سیدی Said:

    سلام خسته نباشید باتشکر از مطالب کاربردی در این مقاله ..من تصادف شدیدی کردم پای سمت چپ من فمور شکسته خردشدگی داشت پلاتین گذاشتند بعد از شش ماه درد شدید مراجعه کردم دکتر پلاتین با چند بار عکس برداری نگرفته بود پلاتین من با عمل جدید از پای من درآوردند وطبق پزشک ایزولارف میله گذاشتند الان با مراقب خوب انجام دادم داروها را خوب استفاده کردم اما جای میله ها آب عفونت درمیاد جای بخیه ها زرد شده به نظر شما چکار کنم عفونت کم بشه سوزش هم زیاد شده لطفا راهنمایی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوبت دهی آنلاین