نوبت دهی آنلاین مشاوره مجازی
تزریق پی آر پی برای دست، مچ یا آرنج

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) برای دست، مچ و آرنج چیست؟

پزشکان قبل از اینکه برای برطرف کردن درد در دست ها، مچ دست ها و آرنج های شما عمل جراحی انجام دهند، در ابتدا، حصول اطمینان می کنند که گزینه های دیگر را امتحان کرده اند. تزریق پی آر پی یک روش درمانی غیرجراحی است که به بهبودی کمک می کند.

پلاکت ها سلول های موجود در خون هستند. وقتی ناحیه ای از بدن تان بریده می شود، پلاکت ها باعث لخته شدن خون می شوند. پلاکت ها همچنین حاوی پروتئین و عوامل رشد هستند که به بهبود زخم کمک می کنند. به گفته آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، تزریق پی آر پی حاوی پلاسمایی است که تا 10 برابر پلاکت خون معمولی پلاکت دارد.

اگر از آسیب به رباط ها یا تاندون های دست، مچ دست یا آرنج خود رنج می برید، تزریق پی آر پی می تواند روند بهبودی تان را تسریع کند. پزشک تزریق پی آر پی را همراه با جراحی برای کمک به بهبود سریعتر شما انجام می دهد.
دکتر آیدین عرب زاده

جهت ویزیت و نوبت دهی دکتر آیدین عرب زاده فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی از اینجا اقدام کنید

آنچه که می توان از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) در دست، مچ دست یا آرنج انتظار داشت:

تزریق پی آر پی، روشی سریع است. پزشک به هنگام ویزیت از بازوی بدون آسیب تان یک شیشه خون می گیرد. پزشکان خون را از طریق دستگاهی به نام سانتریفیوژ پردازش می کنند. سانتریفیوژ بخش های مختلف خون را از هم جدا می کند.

پزشک بخش غنی از پلاکت خون را خارج می کند و آن را با بقیه خون ترکیب می کند. او برای دیدن داخل مفصل تان از سونوگرافی استفاده می کنند. سونوگرافی به او کمک می کند تا قبل از تزریق پلاکت ها به محل آسیب، سوزن را به محل مناسب هدایت کنند.

بعد از تزریق، شاهد تسکین فوری درد نخواهید شد. احتمالاً در چند روز اول در مفصل تان احساس درد اندک خواهید داشت. به مدت 10 تا 20 دقیقه از کمپرس سرد روی مفصل تان استفاده کنید. این می تواند به کاهش درد کمک کند. همچنین پزشک، بریس یا آویز (ساعد یا بازو) را در اختیارتان خواهد گذاشت تا با استفاده کردن از آن حرکت بازوی شما محدود شود. طبق بررسی های انجام شده میزان موفقیت تزریق پی آر پی 80%  است.

بیماری های شایع دست، مچ دست یا آرنج که نیاز به تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) دارند:

تزریق پی آر پی بیماری های مختلفی را که باعث درد در دست، مچ و آرنج تان می شود، درمان می کند. این بیماری ها عبارتند از:

  • تاندونیت (یا التهاب تاندون)
  • آرنج تنیس باز
  • آرتروز
  • سندرم تونل کارپال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوبت دهی آنلاین