آدرس تهران ارتوپدی

از تاریخ ۱۴۰۱/۰1/27 مرکز تهران ارتوپدی به ساختمان جدید واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان ظفر، نرسیده به بلوار اسفندیار، خیابان بابک بهرامی، پلاک 7، ساختمان پزشکان بابک، طبقه 4 نقل مکان می کند.

پی آر پی برای درد شانه

شانه یکی از بزرگترین و متحرک ترین مفاصل بدن است. “ماهیچه های گرداننده شانه” گروهی از عضلات و تاندون ها هستند که مفصل را احاطه کرده اند. عملکرد ماهیچه های مذکور این است که مفصل را در حفره خود نگه می دارند، دامنه حرکتی گسترده ای را امکان پذیر می کنند و مفصل را ثابت نگه می دارند.

شایعترین دلایل درد شانه، پارگی های ماهیچه های گرداننده شانه، شانه یخ زده (شانه منجمد) و التهاب تاندون شانه  یا تاندونیت است. با این حال، آرتروز مفصل شانه نیز منبع شایع درد است.

درد شانه را معمولا می توان با روش های معمولی از جمله داروهای ضد درد بدون نسخه پزشک، داروهای ضد التهاب، تزریق استروئید و فیزیوتراپی (ورزش درمانی) مدیریت کرد. اگر این روش ها موثر واقع نشود، جراحی آخرین گزینه جهت ایجاد ثبات در مفصل و تسکین درد خواهد بود، اما حتی جراحی هم تا حدی به دلیل احتمال کم ترمیم تاندون، باعث ترمیم موثر نمی شود.

دکتر محمدرضا گیتی

جهت ویزیت و نوبت دهی دکتر محمدرضا گیتی فوق تخصص و جراح شانه و دست از اینجا اقدام کنید

پارگی های ماهیچه های گرداننده شانه

پارگی های ماهیچه های گرداننده شانه یکی از دلایل عمده درد و ناتوانی شانه، به ویژه در بزرگسالان مسن (سالخورده ها) و ورزشکاران است. علائم ممکن است به صورت یک درد مبهم شروع شود که با انجام فعالیت های مکرر از بالای سر بدتر می شود. خوابیدن روی شانه آسیب دیده می تواند خواب شما را مختل کند. ضعف بازو و دشواری در انجام کارهای عادی روزمره نیز ناشی از پارگی های ماهیچه های گرداننده شانه هستند.

تزریق پی آر پی با هدایت دستگاه سونوگرافی برای پارگی جزئی ماهیچه های گرداننده شانه، روشی موثر برای کاهش درد و بهبود عملکرد است.

تقویت عضلات از طریق پی آر پی در هنگام ترمیم ماهیچه های گرداننده شانه با جراحی

در حالی که ترمیم ماهیچه های گرداننده شانه با جراحی موجب تسکین بهتر درد و بهبود عملکرد مناسب می شود، اما کیفیت و سرعت ترمیم تاندون به استخوان غیرقابل پیش بینی است. علاوه بر این، تاندون های ترمیم شده در مقایسه با تاندون های سالم و آسیب ندیده ضعیف هستند: تاندون های ترمیم شده خطر آسیب دیدگی مجدد و پارگی را دارند. مطالعات گزارش می دهند که تزریق های پی آر پی به هنگام ترمیم ماهیچه های گرداننده شانه توسط آرتروسکوپی شانه میزان پارگی مجدد را کاهش می دهد.

شانه یخ زده (شانه منجمد)

شانه یخ زده که به آن کپسولیت چسبنده نیز گفته می شود باعث ایجاد درد و خشکی در شانه می شود. به مرور زمان، حرکات شانه سخت می شود.

بعد از گذشت دوره ای از زمان که علائم بدتر می شود، شانه یخ زده خودبخود بهبود می یابد، اما ممکن است بهبودی کامل تا سه سال زمان ببرد. فیزیوتراپی با تمرکز بر روی انعطاف پذیری شانه اولین درمان توصیه شده برای شانه یخ زده است، در صورت عدم توفیق کامل در درمان این بیماری از طریق فیزیوتراپی از تزریق پی آر پی جهت درمان آن استفاده خواهد شد.

شانه یخ زده به طور شایع افراد بین 40 تا 60 سال را درگیر کرده و در زنان بیشتر رخ می دهد. به علاوه، افراد مبتلا به دیابت در خطر بالاتری برای ابتلا به شانه یخ زده قرار دارند.

التهاب تاندون شانه (تاندونیت)

التهاب تاندون، این التهاب در ماهیچه های گرداننده شانه است و ممکن است به صورت حاد بروز کند یا مزمن شود. علائم آن شامل درد قابل توجه، ناراحتی و از دست دادن عملکرد هستند.

شواهد معتبری وجود دارد که نشان می دهد درمان پی آر پی درد را تسکین می دهد، باعث ترمیم می شود و جریان خون را افزایش می دهد، بنابراین مواد مغذی (پی آر پی) جهت بهبودی دریافت می شود و سلول های بنیادی برای بازسازی بافت ها به کار گرفته می شوند.

تقویت زیستی ماهیچه های گرداننده شانه با پی آر پی، با کاهش آنی درد بهبودی سریع را در کوتاه مدت به ارمغان می آورد و باعث می شود تا فرد سریع تر به فعالیت های روزمره بازگردد.

پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) چیست؟

خون در درجه اول پلاسما است، یعنی مایعی که حاوی گلبول های قرمز، گلبول های سفید خون و پلاکت ها است. پلاکت ها بیشتر به دلیل قابلیت لخته کردن خون شناخته می شوند، اما همین پلاکت ها مخزن طبیعی صدها پروتئین فعال زیستی به نام فاکتورهای رشد هستند که نقشی اساسی در ترمیم زخم و ترمیم بافت دارند. هنگامی که آسیب یا التهاب در جایی از بدن به وجود می آید، پلاکت ها برای جلوگیری از خونریزی به محل سرازیر می شوند و بافت های آسیب دیده را بهبود می بخشند.

پی آرپی محلولی است که با تغلیظ پلاکت ها و فاکتورهای رشد برای افزایش توان و استحکام (بدن)، تولید می شود. غلظت زیاد پلاکت ها و فاکتورهای رشد باعث تقویت مکانیسم های ترمیم بدن و بهبودی می شود. پی آرپی از قدرت توانایی های بهبودی طبیعی بدن شما برای بهبود و بازسازی بافتها استفاده می کند و باعث بهبودی سریع شما می شود.

پی آرپی چگونه ساخته می شود؟

مقدار کمی از خون شما  گرفته شده و آماده می شود تا پلاکت ها از سایر اجزای خون جدا شوند. پلاکتهای غلیظ شده و فاکتورهای رشد با خون باقیمانده ترکیب می شوند و این ترکیب، با بی حسی موضعی برای بهبودی و تسکین دردتان تزریق می شود.

روند کار پی آر پی

محلول پی آرپی به محل آسیب دیده و اغلب تحت هدایت سونوگرافی تزریق می شود. فاکتورهای رشد فعال شده باعث ترشح سلولهای ترمیم کننده می شوند تا روند بهبودی و تسکین علائم تسریع شوند.

عوارض جانبی حداقل هستند و عبارتند از: درد در محل تزریق که چند ساعت یا چند روز طول می کشد، و تورم که در عرض چند روز برطرف شود. پس از درمان به بیمار توصیه می شود که استراحت کند و برای مدتی کوتاه از ورزش خودداری کند.

به طور کلی، یک ماه طول می کشد تا شاهد تسکین درد باشید و طی 3 تا 6 ماه پس از درمان بهبود خواهید یافت. با این حال، دوره نقاهت با توجه به نوع و شدت آسیب تعیین می شود.

پی آرپی درمانی، درد را بدون خطرات جراحی، بیهوشی و بهبودی طولانی مدت تسکین می دهد. در برخی موارد، پی آرپی درمانی جایگزینی برای جراحی است و در بعضی موارد، پی آرپی در حین جراحی استفاده و تزریق می شود.

پی آرپی درمانی بدون داشتن مراحل تهاجمی و خطرات مربوطه، ترمیم و التیام بخشی بافت را تحریک و تسریع می کند. پی آرپی درمانی ممکن است عملکرد و کیفیت زندگی شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، بنابراین می توانید به زندگی مورد علاقه خود برگردید.

آیا پی آر پی درمانی بی خطر است؟

پی آرپی درمانی بسیار بی خطر است. دارو هم نیست. از آنجایی که پی آرپی از خون خود شما به عمل می آید و به محل آسیب یا اندام تحلیل رفته شما تزریق می شود، بنابر این خطر واکنش نامطلوب یا انتقال بیماری وجود ندارد.

پی آر پی چگونه اثر می کند؟

تزریق های پی آرپی، سلولهای آسیب دیده را در پلاسمای غلیظ شده و فاکتورهای رشد بی شمار جذب می کند تا یک یا چند مرحله از ترمیم استخوان و بافت نرم را تقویت کند. پی آرپی همچنین تکثیر سلول های بنیادی و فیبروبلاست ها را برای تقویت ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که افزایش غلظت فاکتورهای رشد، مکانیسم های ترمیمی بدن را کاتالیز کرده و به آنها سرعت می بخشد و زمان بهبودی را کوتاه می کند.

مزایای پی آر پی درمانی

پی آرپی درمانی التهاب را کاهش می دهد، درد را تسکین می دهد، باعث ترمیم می شود، تولید کلاژن را برای ایجاد غضروف های سفت تر، ترمیم پذیرتر و برگشت پذیرتر افزایش می دهد، جریان خون را برای رساندن مواد مغذی که باعث التیام بخشی می شود، افزایش می دهد و سلول های بنیادی را برای بازسازی بافت ها به کار گرفته و تقویت می کند. پی آرپی  مکانیسم های بهبودی طبیعی را بازیابی می کند و به ترمیم بافت های آسیب دیده سرعت می بخشد.

نتیجه پی آرپی درمانی، بهبود تسکین درد بدون خطرات تزریق کورتیزون، جراحی، بیهوشی و بهبودی طولانی مدت است. اکثر بیماران می توانند بلافاصله پس از درمان، کار و فعالیت خود را از سر بگیرند. در برخی موارد، پی آرپی درمانی جایگزینی برای جراحی محسوب می شود.

عوارض جانبی کم است و ممکن است با درد -در محل تزریق که معمولاً فقط چند ساعت طول می کشد- و تورم –که در عرض چند روز برطرف می شود- همراه باشد.

آیا پی آر پی برای من مناسب است؟

وقتی روش های معمولی نتوانند درد را تسکین دهند و عملکرد را بازگردانند، پی آرپی درمانی می تواند به شما کمک کند با حداقل جای زخم، بهبود یابید و روند تخریب بافت را متوقف کنید. پی آرپی درمانی روشی سریع و بدون درد است که از ابتدا تا انتها فقط چند ساعت طول می کشد.

پزشکان ما در مورد روند کار و تهیه پی آرپی به طور اختصاصی آموزش دیده اند. مرکز پزشکی ما واقع در سعادت آباد، میدان کتاب، نرسیده به چهارراه سرو، جنب بانک آینده، پلاک 98، طبقه 3، واحد 20 آماده ارائه خدمات ارتوپدی و پزشکی ورزشی تخصصی، با کیفیتی عالی و مفید هستند. جهت اطلاع از نحوه پی آرپی درمانی مناسب برای شما با ما تماس بگیرید.

8 Comments For "انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر چیست؟"

1. مهدی Said:

باتشکر .

2. سلام وقت بخیر ایا دست استخوانی و گوشتی هم عمل زیبایی داره ؟؟

3. سعید محسنی هنجنی Said:

سلام
    دست چپم از روز تولد مشکل داشت به طوری که الان که ۴۱ ساله هستم کوتاه تر از دست راستم هست و دستم و ۴۵ درجه بیشتر نمیتونم بالا بیارم.امروزه میشه با جراحی درستش کرد؟
    نمیخوام وقتی با فرزندانم راه میرم خجالت بکشند.لطفا راهنمایی بفرمائید.

4. Amir Said:

مدت چهل روز میشه انگشت وسط ام در اثر پیچ خورده گی شکسته بود بعد از جابجایی استخوان مدت 25روز دست ام در گچ بود بعد این 15روز میشه باز اش کردیم هر نوع نرمشی و حرکات انجام میدهم انگشت ام خم نمیشود در انتهای انگشتم در نزدیک کف دستم چیزی بوجود آماده ماندن گره خورده چیزی که درد هم دارد نمیدانم چی باید کنم؟

5. زهرا Said:

سلام وقتتون بخیر

6. مهدی نوروزی Said:

سلام وقت بخیر در مورد متاستاز به دنده ها و مهره قفسه سینه چه کارهایی میتوان برای مریض انحام داد

7. حامد رحمانی Said:

سلام خسته نباشید.
    من موقع تولد شدن دچار یک دررفتگی شانه میشم که بعد مدتی خانواده متوجه شده و به شکسته بند مراجعه کرده و تا حدودی شانه من را جا میندازه،اما دست من کج میماند و الان که شانزده سال گذشته من متوجه شدم دچار دررفتگی خلفی هستم.
    آیا بعد این همه مدت،امیدی برای عمل جراحی هست که اقدامی کنیم؟

8. سمیرا گرشاسبی Said:

سلام وقتون من رو شانه یه قوز استخوان بدی زده بیرون دوستش ندارم شبیه مردا چهارشانه شدم میخوام شانه حالت افتاده داشته باشه برتراشونم ایا دکتر انجام میده